[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فرایند کارشناسی مقالات::
بانک ها و نمایه ها::
فرم نظرسنجی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مجله دانشگاه علوم پزشکی

..
:: دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 427-418 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی در فرآیند پایان‌نامه‫نویسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1398
علی خالق خواه* ، سلیم کاظمی ، مرتضی جاویدپور ، عظیم امیدوار
دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده:   (631 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به نقش اساسی دانشگاه‌ها در توسعه علوم و فنون. در سازمان‌دهی فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها باید به کیفیت آموزش و پژوهش و چگونگی ارتباط آن دو توجه خاصی داشت. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی در فرآیند پایان‌نامه نویسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام گرفت.
روش کار: روش تحقیق از نوع مقطعی توصیفی تحلیلی بوده و 222 نفر از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که از نیمسال دوم سال تحصیلی 1398-1397 موفق به دفاع از پایان‌نامه خویش شده و در مرحله تسویه‌حساب قرار داشتند، به‌عنوان نمونه آماری به پرسشنامه این تحقیق پاسخ دادند. ابـزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد PREQ بوده که طبق آخرین ویرایش دارای 7 عامل اصلی است.
یافته ­ها: بررسی کلی نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بین مقیاس‌های هفتگانه، متغیر شفافیت بالاترین میانگین را از نظر دانشجویان دارا بود و بعد از آن متغیر توسعه مهارت پژوهشی میانگین بالاتری را به دست آورد. همچنین بین نظر دانشجویان دانشکده‌های مختلف، دانشجویان دوره‌های تحصیلی مختلف و دانشجویان با جنسیت مختلف، از نظر رضایت‌مندی کلی از تجارب پژوهشی تفاوت معنی‌دار وجود نداشت.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج یافته‌های پژوهش حاضر پیشنهاد می‌گردد اساتید دانشگاه در برخورد با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اخلاق در انجام وظایف تخصصی به عنوان یک ارزش بنیادی تأکید کنند و آن را به دانشجویان خود انتقال دهند.
 
واژه‌های کلیدی: فرایند پایان‌نامه نویسی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دانشجویان تحصیلات تکمیلی
متن کامل [PDF 224 kb]   (261 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/10/4 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khaliqkhah A, Kazemi S, Javadpour M, Omidvar A. Investigating the Effective Factors on Research Experiences in the Graduation Process of Graduate Students of Ardabil University of Medical Sciences in 2019. j.health 2022; 13 (3) :418-427
URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2639-fa.html

خالق خواه علی، کاظمی سلیم، جاویدپور مرتضی، امیدوار عظیم. بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی در فرآیند پایان‌نامه‫نویسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1398. سلامت و بهداشت. 1401; 13 (3) :418-427

URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2639-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و بهداشت Journal of Health
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4623