[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فرایند کارشناسی مقالات::
بانک ها و نمایه ها::
فرم نظرسنجی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مجله دانشگاه علوم پزشکی

..
دسترسی آزاد

مقالات این مجله با دسترسی آزاد توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
..
:: دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1400 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 539-526 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی سبک‫های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398
سالومه احمدخانی‫ها ، جمیله ابوالقاسمی ، سرور پرویزی **
دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (1353 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به نقش مهم مراقبین سلامت در نظام بهداشتی به عنوان ارائه دهندگان خدمات سلامت و استفاده از روش آموزش الکترونیکی در آموزشهای ضمن خدمت این گروه از کارکنان بهداشتی، مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش مراقبین سلامت شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به آموزش الکترونیکی و تعیین سبک یادگیری آنان انجام شد.
روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی، به روش سرشماری، بر روی 77 نفر از مراقبین سلامت انجام شد. ابزار پژوهش دارای سه بخش فرم اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه سنجش نگرش Mishra و سبک یادگیری Kolb بود. داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمون‌های تی مستقل و آنالیز واریانس، کای دو، آزمون دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS-24 تحلیل گردیدند.
یافته ها: یافته ها نشان دادند میانگین نمره نگرش مراقبین سلامت 78/38 بود که با توجه بالاتربودن از میانگین نمره پرسشنامه میشرا، نگرش آنها مثبت ارزیابی گردید. سبک یادگیری 86/42 درصد مراقبین سلامت از نوع جذبکننده بود و بعد از آن به ترتیب سبکهای همگرا با 87/29 درصد، واگرا با 08/22 درصد و انطباق یابنده با 19/5 درصد بیشترین فراوانی را در بین مراقبین سلامت داشتند. بین نمره نگرش مراقبین سلامت با نوع استخدام و علاقه آنان به آموزش الکترونیکی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین سبک یادگیری مراقبین سلامت با سن و سابقه کار ارتباط معناداری داشت.
نتیجه گیری: با توجه به مثبت بودن نگرش مراقبین سلامت نسبت به آموزش الکترونیکی میتوان در برگزاری دورههای آموزشی جهت این گروه از فراگیران، تمرکز بر این شیوه را پیشنهاد کرد و از آن جایی که هر چهار سبک یادگیری در بین این گروه از فراگیران وجود داشت، کاربرد متنوع روشها در محیطهای آموزش میتواند نیازهای آموزشی آنها را برطرف کند.
واژه‌های کلیدی: نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی، سبک یادگیری، مراقبین سلامت و آموزش الکترونیکی
متن کامل [PDF 452 kb]   (511 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/11/25 | پذیرش: 1400/11/10 | انتشار: 1400/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadkhaniha S, Abolghasemi J, Parvizy S. A study of Learning Styles of Health Care Providers in Health Network of Qods City and Their Attitudes towards E-Learning in 1398. j.health 2022; 12 (4) :526-539
URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2495-fa.html

احمدخانی‫ها سالومه، ابوالقاسمی جمیله، پرویزی * سرور. بررسی سبک‫های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398. سلامت و بهداشت. 1400; 12 (4) :526-539

URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2495-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و بهداشت Journal of Health
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4623