[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فرایند کارشناسی مقالات::
بانک ها و نمایه ها::
فرم نظرسنجی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مجله دانشگاه علوم پزشکی

..
:: دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1400 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 539-526 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی سبک‫های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398
سالومه احمدخانی‫ها ، جمیله ابوالقاسمی ، سرور پرویزی **
دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (1109 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به نقش مهم مراقبین سلامت در نظام بهداشتی به عنوان ارائه دهندگان خدمات سلامت و استفاده از روش آموزش الکترونیکی در آموزشهای ضمن خدمت این گروه از کارکنان بهداشتی، مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش مراقبین سلامت شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به آموزش الکترونیکی و تعیین سبک یادگیری آنان انجام شد.
روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی، به روش سرشماری، بر روی 77 نفر از مراقبین سلامت انجام شد. ابزار پژوهش دارای سه بخش فرم اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه سنجش نگرش Mishra و سبک یادگیری Kolb بود. داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمون‌های تی مستقل و آنالیز واریانس، کای دو، آزمون دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS-24 تحلیل گردیدند.
یافته ها: یافته ها نشان دادند میانگین نمره نگرش مراقبین سلامت 78/38 بود که با توجه بالاتربودن از میانگین نمره پرسشنامه میشرا، نگرش آنها مثبت ارزیابی گردید. سبک یادگیری 86/42 درصد مراقبین سلامت از نوع جذبکننده بود و بعد از آن به ترتیب سبکهای همگرا با 87/29 درصد، واگرا با 08/22 درصد و انطباق یابنده با 19/5 درصد بیشترین فراوانی را در بین مراقبین سلامت داشتند. بین نمره نگرش مراقبین سلامت با نوع استخدام و علاقه آنان به آموزش الکترونیکی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین سبک یادگیری مراقبین سلامت با سن و سابقه کار ارتباط معناداری داشت.
نتیجه گیری: با توجه به مثبت بودن نگرش مراقبین سلامت نسبت به آموزش الکترونیکی میتوان در برگزاری دورههای آموزشی جهت این گروه از فراگیران، تمرکز بر این شیوه را پیشنهاد کرد و از آن جایی که هر چهار سبک یادگیری در بین این گروه از فراگیران وجود داشت، کاربرد متنوع روشها در محیطهای آموزش میتواند نیازهای آموزشی آنها را برطرف کند.
واژه‌های کلیدی: نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی، سبک یادگیری، مراقبین سلامت و آموزش الکترونیکی
متن کامل [PDF 452 kb]   (371 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/11/25 | پذیرش: 1400/11/10 | انتشار: 1400/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadkhaniha S, Abolghasemi J, Parvizy S. A study of Learning Styles of Health Care Providers in Health Network of Qods City and Their Attitudes towards E-Learning in 1398. j.health 2022; 12 (4) :526-539
URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2495-fa.html

احمدخانی‫ها سالومه، ابوالقاسمی جمیله، پرویزی * سرور. بررسی سبک‫های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398. سلامت و بهداشت. 1400; 12 (4) :526-539

URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2495-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 4 - ( زمستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و بهداشت Journal of Health
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4623