زمینه و هدف: با توجه به نقش مهم مراقبین سلامت در نظام بهداشتی به عنوان ارائه دهندگان خدمات سلامت و استفاده از روش آموزش الکترونیکی در آموزشهای ضمن خدمت این گروه از کارکنان بهداشتی، مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش مراقبین سلامت شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به آموزش الکترونیکی و تعیین سبک یادگیری آنان انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی، به روش سرشماری، بر روی 77 نفر از مراقبین سلامت انجام شد. ابزار پژوهش دارای سه بخش فرم اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه سنجش نگرش Mishra و سبک یادگیری Kolb بود.داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمونهای تی مستقل و آنالیز واریانس، کای دو، آزمون دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS-24 تحلیل گردیدند. یافته ها: یافته ها نشان دادند میانگین نمره نگرش مراقبین سلامت 78/38 بود که با توجه بالاتربودن از میانگین نمره پرسشنامه میشرا، نگرش آنها مثبت ارزیابی گردید. سبک یادگیری 86/42 درصد مراقبین سلامت از نوع جذبکننده بود و بعد از آن به ترتیب سبکهای همگرا با 87/29 درصد، واگرا با 08/22 درصد و انطباق یابنده با 19/5 درصد بیشترین فراوانی را در بین مراقبین سلامت داشتند. بین نمره نگرش مراقبین سلامت با نوع استخدام و علاقه آنان به آموزش الکترونیکی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین سبک یادگیری مراقبین سلامت با سن و سابقه کار ارتباط معناداری داشت. نتیجه گیری: با توجه به مثبت بودن نگرش مراقبین سلامت نسبت به آموزش الکترونیکی میتوان در برگزاری دورههای آموزشی جهت این گروه از فراگیران، تمرکز بر این شیوه را پیشنهاد کرد و ازآنجایی کههرچهارسبکیادگیریدربیناین گروه از فراگیرانوجود داشت،کاربردمتنوعروشها درمحیطهایآموزشمیتواند نیازهای آموزشی آنها را برطرف کند.
Ahmadkhaniha S, Abolghasemi J, Parvizy S. A study of Learning Styles of Health Care Providers in Health Network of Qods City and Their Attitudes towards E-Learning in 1398. j.health 2022; 12 (4) :526-539 URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2495-fa.html
احمدخانیها سالومه، ابوالقاسمی جمیله، پرویزی * سرور. بررسی سبکهای یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398. سلامت و بهداشت. 1400; 12 (4) :526-539