[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فرایند کارشناسی مقالات::
بانک ها و نمایه ها::
فرم نظرسنجی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مجله دانشگاه علوم پزشکی

..
دسترسی آزاد

مقالات این مجله با دسترسی آزاد توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
..
:: دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 479-468 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی چالش‫ های اساسی فراروی برندسازی گردشگری پزشکی در اردبیل با استفاده از رویکرد تئوری داده‌بنیاد
قاسم زارعی** ، حافظ زارعی
دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده:   (4056 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی در دنیا است. به علت موقعیت منطقه­ای، نیروی متخصص و مراکز درمانی با کیفیت، گردشگری پزشکی یکی از حوزه­هایی است که ایران در این زمینه مزیت رقابت بالایی دارد. علیرغم این مزیت­ها تبدیل نشدن به برند گردشگری، یکی از مشکلات در جذب مشتریان است. در همین راستا این مقاله به بررسی چالش­های اساسی فراروی برندسازی گردشگری پزشکی پرداخته است.
روش کار: پژوهش حاضر از بعد هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پژوهش، اکتشافی و از لحاظ رویکرد از نوع پژوهش کیفی است. در این پژوهش داده­های حاصل از مصاحبه با 16 نفر شامل دو گروه متخصصین حوزه گردشگری و پزشکی و گردشگران پزشکی در استان اردبیل با استفاده از روش تئوری داده بنیاد در طی سه مرحله (کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی) تحلیل گردیدند.
یافته­ها: در تحلیل داده­ها تعداد 37 مفهوم از کل مصاحبه­ها استخراج شد و نهایتاً این مفاهیم در کدگذاری انتخابی در شش گروه چالش­های زیرساختی، فرهنگی- اجتماعی، قانونی، اخلاقی، ترویجی، و رقابتی دسته­بندی شدند.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، در برندسازی گردشگری پزشکی اردبیل، چالش­های اساسی شناسایی شده و مفاهیم مربوطه به هر حوزه بایستی مد نظر قرار گیرند.
 
واژه‌های کلیدی: برندسازی، گردشگری سلامت، گردشگری پزشکی، تئوری داده‌بنیاد
متن کامل [PDF 217 kb]   (1340 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/9/30 | پذیرش: 1398/9/30 | انتشار: 1398/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei G, Zarei H. Identification the Main Challenges of Medical Tourism Branding in Ardabil Using the Grounded Theory Approach. j.health 2019; 10 (4) :468-479
URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2025-fa.html

زارعی* قاسم، زارعی حافظ. شناسایی چالش‫ های اساسی فراروی برندسازی گردشگری پزشکی در اردبیل با استفاده از رویکرد تئوری داده‌بنیاد. سلامت و بهداشت. 1398; 10 (4) :468-479

URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2025-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و بهداشت Journal of Health
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4623