[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
فرایند کارشناسی مقالات::
بانک ها و نمایه ها::
فرم نظرسنجی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مجله دانشگاه علوم پزشکی

..
:: دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 212-203 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدل عوامل اثرگذار بر انتقال آموزش در کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران
معصومه عرفانی خانقاهی ** ، فربد عبادی فرد آذر ، گلرخ عبادی فرد آذر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری
چکیده:   (1650 مشاهده)
زمینه و هدف: عوامل اثرگذار از مهمترین و در عین حال از بحث انگیزترین مباحث حوزه آموزش است. بر این اساس تعاریف متعدد و الگوهای متفاوتی برای ارزیابی اثربخشی آموزش و عوامل موثر بر آن شکل گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی عوامل اثرگذار بر انتقال آموزش در کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است.
روش کار: پژوهش حاضر، کاربردی و از لحاظ کنترل متغیرها غیرآزمایشی است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه کارشناسان و کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 96 بودند که تعداد آنها بالغ بر 3000 نفر بود. حجم نمونه محاسبه شده بر اساس فرمول کوکران با احتساب 15 درصد ریزش 358 نفر محاسبه گردید. ابزار اصلی تحقیق شامل دو پرسشنامه استاندارد، مبتنی بر طیف امتیازی لیکرت بود. در این پژوهش از تحلیل رگرسیون خطی و معادلات ساختاری استفاده شده است.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد بیشترین تاثیر را متغیر محتوای آموزش با ضریب تعیین (54/0) و کمترین تاثیر را جو سازمانی با ضریب تعیین (077/0) بر اثربخشی انتقال آموزش در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران داشته­اند.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصله از آزمون فرضیات و بدست آوردن میزان تاثیرگذاری هر یک از متغیرهای مستقل پژوهش بر انتقال آموزش میتوان نتیجه گرفت که با افزایش سطح و کیفیت محتوای آموزشی شاهد روند مناسب­تری در انتقال آموزش در کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهیم بود و هزینه­های کمتری برای سازمان ایجاد می­کند.
 
واژه‌های کلیدی: انتقال آموزش، جوسازمانی، حمایت مدیران، تعهدسازمانی، انگیزش شغلی، محتوای آموزشی، مدل
متن کامل [PDF 177 kb]   (475 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/5/9 | پذیرش: 1399/5/10 | انتشار: 1399/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Erfani Khanghahi M, Ebadi Fard Azar F, Ebadi Fard Azar G. A Model of Effective Factors on Educational Transfer among Health Deputy Staff of Iran University of Medical Sciences. j.health 2020; 11 (2) :203-212
URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2167-fa.html

عرفانی خانقاهی * معصومه، عبادی فرد آذر فربد، عبادی فرد آذر گلرخ. ارائه مدل عوامل اثرگذار بر انتقال آموزش در کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران. سلامت و بهداشت. 1399; 11 (2) :203-212

URL: http://healthjournal.arums.ac.ir/article-1-2167-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله سلامت و بهداشت Journal of Health
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4623